Nedan vill vi försöka klargöra vad som är föreningens ansvar och vad som faller på dig som är hyresgäst.
Är du bostadsrättsinnehavare finns motsvarande information på denna sida.
Reparationer i lägenheten
Underhåll av hyreslägenheter sköts sedan 2019 av Nabo. Nabo utför reparationer hos dig och kostnaden debiteras bostadsrättsföreningen – din hyresvärd.
Hyresförhandlingar
Styrelsen i BRF Pinnpojken har gett Nabo i uppdrag att förhandla om hyrorna med Hyresgästföreningen.
Flyttanmälan
- När du flyttar ska du göra en flyttanmälan till Skatteverket (www.skatteverket.se/flytta ) så att du får rätt folkbokföringsadress. Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten.
- Skatteverket sprider din nya adress till många myndigheter och företag.
- Vill du ha eftersändning av din post får du beställa det hos Svensk adressändring (www.adressandring.se).
- Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten.
- Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Du kan hitta lägenhetsnumret i husets entré, på din ytterdörr, på ditt postfack eller i ditt kontrakt.
- Du som är inneboende eller hyr lägenhet i andra hand ska inte ange c/o i din flyttanmälan.
- Du ska se till att ditt namn finns på dörren och på postboxen i entrén om det finns en sådan.